Med čakanjem na popoln avto sva imela ogromno časa.
No, če že nimava avtomobila, lahko vsaj narediva okviren načrt poti. To pa morda zveni malo v nasprotju z organizatorjevimi idejami. Izbira poti naj bi bila spontana, sprotna, podrejena trenutnemu počutju in razmeram. Tako bi bila avantura še bolj… Avanturistična.
Na svetu je (v času pisanja in po podatkih z nezmotljivega interneta) približno 195 držav. Zagotovo lahko kdo prešteje drugače, saj kakšna država morda tudi ni prava država. Te države imajo običajno meje. In za prehod the meja sem ter tja posameznik potrebuje vizo.
Neizmerno mi je všeč ideja o spontani izbiri poti, o sprotnem prilagajanju in o popolni svobodi. Pa vendar si ne želim ogledati zgolj enega medobmejnega območja, ker nekaj ne bi bilo vredu s papirji. Pa če bi moral izbirati, bi si raje ogledoval zapore od zunaj kot iz celice. Mateja se je s tem močno strinjala.
Okviren načrt poti nikakor ni točen načrt z do minute natačno določenimi postanki in ogledi. Okviren načrt je zgolj seznam držav, skozi katere bi se peljala. Toliko da lahko urediva vize. In morda pogledava kakšno znamenitost.
Že predhodno sva se odločila, da bova poskusila zbrati kar največ viz. Za to pa je najprimernejša južna trasa. Hiter pogled na zemljevid je pokazal, da sva kaj hitro omejena s potencialno problematičnimi državami. Kot so recimo Sirija, Irak in Afganistan.
Nekatere druge so izjemno zanimive, a je prehod ali pretežek ali predrag. Kot primer vzemimo Kitajsko. Mednarodno vozniško dovoljenje tam ne velja. Torej je potrebno dobiti neke vrste njihovo dovoljenje. Za turiste, ki na Kitajsko prispejo z letalom naj bi bilo to precej preprosto. Midva pa bi se tja pripeljala. Kar naj bi bilo ali zelo težko ali pa zelo drago. Najlažji način naj bi vključeval vodiča/voznika, ki ga je potrebno plačati. Tako je Kitajska postala nova omejitev.
Vseeno pa sva si želela kar se da južne poti. Na priljubljenem nalinijskem zemljevidu sva hitro začrtala pot.
Začetek
Začnimo na začetku. Najina pot se bo začela v Sloveniji. Odpravila se bova proti Češki čez Avstrijo.
Po uradnem začetku se bova usmerila južno, proti Romuniji. Tja naju bo pot vodila skozi Slovaško in Madžarsko. V Romuniji pa se bova peljala po eni najlepših cest na svetu – Transfagarasan. Obiskala bova še Bolgarijo, nato pa se bo počasi začel zanimivejši del poti. Začne se s Turčijo, nadaljuje se z Gruzijo in Azerbajžanom.
V Gruzijo se bova ponovno odpravila zaradi dobre hrane in ker se želiva peljati po cesti, ki smo jo ob prvem obisku izpustili. Azerbajdžan pa služi kot rezervan povezava do… Turkmenistana. Do tja lahko prideva s trajektom, ki prečka Kaspijsko jezero, ali čez Iran.
Iran si res želiva videti, a se lahko pojavijo težave z vizo, zato sva se odličila, da bova imela rezervno različico poti. Po Iranu pridejo na vrsto Turkmenistan, Uzbekistan, Tadžikistan in Kirgizija. Večinoma se bova čez te *stane peljala po Pamirju, ki je del Svilene ceste. Od tam pa nadaljujeva v Kazahstan, kjer bova poskusila uloviti izstelitev katerega od Sojuzov. Po Kazahstanu se za trenutek ustaviva v Rusiji, nato pa greva v širno Mongolijo. Cilj je v kraju Ulan-ude, ta pa je v Rusiji.
Konec
Avanturo pa želiva končati na edini pravi način – z avtom. Zato se bova z njim pripeljala nazaj v Slovenijo. Čakala naju bo celotna Rusija, za posladek pa še Latvija, Litva, Poljska, Češka in Avstrija.
Podatki
Uradni del Mongol Rally-ja bo za naju dolg več kot 14.000km, skupna dolžina bo presegala 23.000km. Prečkala bova več približno 20 držav. Obiskala bova obale in gore. Na najvišji točki bova presegla 4600 metrov and morjem. Vozila se bova skozi bujne gozdove in širne puščave. Mimo majhnih potočkov in mogočnih rek. Skozi mrzle in vroče kraje. Vozila bova po cestah, slabih cestah in po brezpotjih.
Seznam držav in približen načrt poti je zgolj seznam želja. Zagotovo veva, da se bova peljala po Sloveniji. Prav vse druge države, vse širne pokrajine, pa so želja. Včasih se želje ne uresničijo takoj, včasih jih ni mogoče uresničiti zaradi dejavnikov, na katere nimava vpliva. Naredila bova vse kar lahko, da se bova lahko peljala skozi vse države. A Mongol Rally je izziv. Je avantura. Je reševanje težav. Za naju je tudi potovanje v neznano.
No, brez avtomobila pa vseeno ne bo šlo.